Videreførelse/fremtid for temasitet

Vores tanke er, at Giro-tab’en på TV2 Sportens facebookside skal køre under Giroen, men lukkes inden det næste store etapeløb Tour de France. Hvis TV 2 Sporten kan se potentialet i projektet, vil vi anbefale også at bruge konceptet under Tour de France, Vuelta a Espana og andre store sportsbegivenheder.

Eftersom vi har udviklet et fast koncept under Giro d’Italia vil det ikke kræve meget arbejde at lave en tematab under TV2 Sportens facebookside i fremtiden. Samtidig vil der til de næste store sportsbegivenheder være en masse erfaringer at trække på efter vores Giro 2.0-projekt, og vi mener derfor ikke at det er urealistisk, at videreføre denne form for dækning til fremtidige projekter.

I bagklogskabens klare lys mener vi dog ikke, at man skal have CoverItLive liggende på facebook, samtidig med at man kører en liveopdatering uden brugerinteraktion på giro.tv2.dk. Det virker forvirrende for brugeren med så mange forskellige tiltag, der på hver sin måde behandler etapen live.

Vi vil derfor foreslå, at man i fremtiden samler det hele på sporten.tv2.dk i et ‘Livecenter 2.0’.

 

På den måde vil brugerne meget nemt og hurtigt få et overblik over de forskellige tilbud, som der tilbydes til et givent sportsarrangement. Der er stort fokus på brugerinteraktionen, som vil være fremtrædende i CoverItLive, mens man kan få overblik over selve arrangementet i en ren liveopdatering ved siden af. I bunden tænker vi en videoafspiller, hvor der kan afspilles aktuelle indslag. På den måde bliver tingene samlet et sted, så man ikke skal huske hvilken liveopdatering, der kan hvad, og hvad man kan finde hvor. I et livecenter 2.0 vil man kunne samle det hele, og skabe et overblik for brugeren. Den enkelte bruger får det hele som en samlet pakke, og kan selv bestemme, hvor han vil lægge sit fokus.

Fordi livecentret bør ligge på mediets egen hjemmeside, er dog ikke ensbetydende med, at man skal glemme Facebook. Der er rigtig mange gode grunde til at bruge Facebook systematisk som et redskab, ikke mindst på grund af de mange ‘likes’, der dermed er nemme potentielle brugere. Statusopdateringer og links til hvad brugerne netop nu kan på mediets egen hjemmeside vil øge trafikken, ligesom Facebook også nemt kan bruges som samlingspunkt for eksempelvis koncepter som Juls Hjørne.

Som skrevet tidligere har vi også haft en del overvejelser omkring en permanent TV2 Sporten Cykling-facebookside (Se  indhold og journalistisk udvikling). I forhold til en tab under den generelle TV2 Sporten-facebookside, vil en egentlig cykelfacebook-side kunne fungere året rundt, hvor alle løb, store som små, kan dækkes, ligesom også de generelle cykelnyheder ville kunne have et liv der.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *