Overvejelser om formål, interessenter, arkitektur

Målgruppe:

TV 2 Sporten præsenterede målgruppen for os ved første møde. Under Giro d’Italia var målgruppen delt op i to.

I Danmark: Her var der tale om en folkefest, og derfor var målgruppen alle med selv den mindste cykelinteresse.

I Italien: Efter Giro d’Italia rykkede til Italien var målgruppen dem, de betegnede som cykelnørderne.

Facebook:

Se hele vores opbygning af Facebook-siden ved at klikke her.

Beskrivelse af søgemaskineoptimering

Da vi har arbejdet på henholdsvis TV 2’s egen hjemmeside og på Facebook har det ikke været mulig at have indflydelse på søgemaskineoptimeringen. I forbindelse med uploads af YouTube-videoer har vi dog forsøgt at optimere søgningen på disse videoer ved at give dem relevante tags og sigende titler.

Twitter

Det var ikke i vores interesse, at Twitter ikke skulle bruges i projektet. Vi syntes, at det ville kunne give merværdi både for brugere og journalister, at det blev integreret. Især fordi Twitter er en så stor del af cykelsporten i forvejen, ville det også for TV 2 være det helt rigtige sted at afprøve Twitter for alvor. Men fra TV 2’s side var der ikke opbakning omkring at bruge Twitter. Mislykkede forsøg med Twitter under sangkonkurrencen “Voice” samt manglende villighed til at se værdien i Twitter fra TV 2’s øverste ledelse har gjort, at Twitter ikke bliver en del af projektet.

Vi brugt dog – rent personligt – Twitter så meget, som det kunne lade sig gøre. Selvom det ikke bliver integreret i TV 2’s dækning var det både for os som journalister være et godt redskab, og det gav os followers. Planen var at vi derudover også kunne nå nogle af de cykelentusiaster, der endnu ikke liker TV 2 Sportens Facebook-profil og hive dem ind. Det lykkedes dog ikke.

Det er dog vigtigt at understrege, at dette element kun er noget, der blev brugt, når der er tid til det, netop fordi det ikke indgår i projektet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *